Spôsob akéhokoľvek podnikania v gastronómii môže byť problém, a bary nie sú určite žiadnou výnimkou. Správne vybavenie baru, zásoby potravín a nápojov  je len polovica bitky, všeobecne viac možností zlýhania, než sa dostaví úspech. Nasledujúce tipy ponúkajú niekoľko základných odporúčaní pre tých,  ktorí chcú poraziť kurzy ako prevádzkovať efektívny a ziskový bar.

  1. Buďte zodpovední. Spustenie prevádzky baru je riskantné, a to nielen z pohľadu podnikania, ale vzhľadom k potenciálne nebezpečným produktom. Alkohol pôsobí na všetkých ľudí rôzne, a všetci barmani by si mali byť vedomí toho, ako s ním nakladať zodpovedne, napríklad v prípade potreby keď je pripitému zákazníkovi nutné znížiť jeho prísun.  Nájdite si čas naučiť sa miestnymi zákonom a licenčným požiadavkám tak aby vaša činnosť bola maximálne legálna. Starostlivosť o zákazníkov v tomto zmysle v nadväznosti na zákon a zodpovednosť k produktom sú dôležité, a to nielen pre vašu povesť, ale pre zdravie a bezpečnosť vašich zákazníkov.
  2. Trénujte svojich zamestnancov. Dobre vyškolený personál je dôležitý pre vaše podnikanie. Barmani, ktorí poznajú svoje remeslo s väčšou pravdepodobnosťou sú pomocou vášho baru a vynikajú nad ostatnými, je priam nevyhnutné mať za barom profesionála. Okrem praxe a vzdelania vášho zamestnanca za barom by mal byť sympatický, priateľský a všeobecne schopný konverzovať so zákazníkom.dotykov gastrotatry.sk
  3. Použite systém POS dotykové lcd obrazovky s kvalitným softvérom. Niekoľko súčasných barových podnikov sa úspešne spustitilo a zaviedli si  elektronický POS systém, s dotykovou lcd obrazovkou a kvalitným reštauračným softvérom. Pri maximálnom zaneprázdnení zamestnancov zvlášť v noci s množstvom ľudí, potrebujete systém, ktorý pomáha organizovať objednávky účty za transakcie. POS systém je ideálny pre sledovanie transakcií, ako aj analýzou predaja.
  4. Vytvorte si vlastné nápoje. Vytvorením vlastných nápojov ktoré sú vlastne vašim menom a podpisom je veľmi dôležité. Dôležité je rozvíjať jedinečnú atmosféru a identitu pre váš bar. Uvedenie svojho vlastného menu na ponuke nápojov dáva zákazníkom zvláštny dôvod k návšteve vášho baru.
  5. Usporiadajte správne pracovný priestor pre barmanov.Ak pracovný priestor vašich barmanov je veľmi dobre organizovaný, barmani nebudú narážať do seba a strácať čas počas plnenia objednávok. Usporiadajte si barovú plochu tak, aby hlavné nápoje boli umiestnené na jednom alebo veľmi blízkom mieste.
  6. Ponúkajte zľavnené nápojové špeciality. Marketing môže byť rovnako jednoducho vyslovené slovo, alebo môže mať silnú váhu a to hlavne pri zľavových kampaniach s cieľom osloviť viac ľudí v tejto oblasti. Dokonca aj dobre postavená šťastná hodinka v ponuke môže poskytnúť dobrý marketing pre váš bar.
  7. Spustite čistú prevádzku a stále je tak udržujte. Mnoho barov tvrdia, že chcú dosiahnuť atmosféru a atmosféru hlavne v okolí baru, ale aj v jeho vnútri a aj pri jeho sedení. Atmosféra je vytvorená no ak je špinavý nie je to isté. Zákazníci si totiž všímajú veci v bare v jeho okolí a celkovo celé prostredie, v prvom rade ako sú špinavé toalety a ako je čistý či lepkavý bar. Nech je čistota prioritou vašich zamestnancov, aby sa vaši zákazníci cítili pohodlne.
  8. Strážte aby boli nápoje všetky nalievané presne. Jedným z najrýchlejších spôsobov, ako stratiť zásoby v bare je nepresné liatie. Keď barmani nalievajú v nesprávnej výške má to vplyv nielen na  zásoby ktoré máte po ruke, ale je to riziko aj pre zákazníka a štátnu obchodnú inšpekciu…
  9. Majte bar zariadenie baru v prevádzkyschopnom stave. Ak je vaše barové zariadenie nefunkčné a  nesprávne zariadené je pravdepodobné, že celá prevádzka je čoskoro v kríze.bar gastrotatry.sk Uistite sa, že budete udržiavať a aktualizovať svoje vybavenie, najhlavnejšie sú poháre, umývačky pohárov, chladené stoly, prístroj na výrobu ľadu, aby sa vaše podnikanie bežalo hladko.
  10. Pravidelná zmena menu nápojov. To platí všeobecne o väčšine reštaurácií, no je to dôležité najmä pre bary. Skúste meniť čapované pivo, ktoré vám poskytne dodávateľ na každých pár mesiacov, a samozrejme výber z vždy nových vín z rôznych vinárstiev a ponúknite svojim hosťom niečo nové. Môžete dokonca ponúkať nové koktaily podľa ročných období a to ponúka vašim zamestnancom možnosť byť kreatívny a miešať niečo nové. Zmena menu, alebo aspoň jej časti, udržiava u zákazníkov záujem a dáva vám možnosť zbaviť sa vecí, ktoré nie sú menej predajné načo samozrejme prídete až počas behu prevádzky.

Barmani sa rýchlo a obratne pohybujú. Ich nástroje musia byť v ich dosahu, čo je často malý polomer priestoru. Alkoholické nápoje, fľaše musia byť usporiadané v pravidelnom poradí, poháre musia byť  ľahko odobrateľné a ozdoby do nápojov musia byť pripravené a ľahko pripraviteľné a umiestnené na dosah ruky barmana. Keď veci sú mimo prevádzky, kontrola za barom sa ľahko stratí, nakoniec takto obetujeme spokojnosť hostí.

 

 

 

bar nocny gastrotatry.sk