Spôsob akéhokoľvek podnikania v gastronómii môže byť problém, a bary nie sú určite žiadnou výnimkou. Správne vybavenie baru, zásoby potravín a nápojov je len polovica bitky, všeobecne viac možností zlýhania, než sa dostaví úspech. Nasledujúce tipy ponúkajú niekoľko základných odporúčaní pre tých, ktorí chcú poraziť kurzy ako prevádzkovať efektívny a ziskový bar.
- Buďte zodpovední. Spustenie prevádzky baru je riskantné, a to nielen z pohľadu podnikania, ale vzhľadom k potenciálne nebezpečným produktom. Alkohol pôsobí na všetkých ľudí rôzne, a všetci barmani by si mali byť vedomí toho, ako s ním nakladať zodpovedne, napríklad v prípade potreby keď je pripitému zákazníkovi nutné znížiť jeho prísun. Nájdite si čas naučiť sa miestnymi zákonom a licenčným požiadavkám tak aby vaša činnosť bola maximálne legálna. Starostlivosť o zákazníkov v tomto zmysle v nadväznosti na zákon a zodpovednosť k produktom sú dôležité, a to nielen pre vašu povesť, ale pre zdravie a bezpečnosť vašich zákazníkov.
- Trénujte svojich zamestnancov. Dobre vyškolený personál je dôležitý pre vaše podnikanie. Barmani, ktorí poznajú svoje remeslo s väčšou pravdepodobnosťou sú pomocou vášho baru a vynikajú nad ostatnými, je priam nevyhnutné mať za barom profesionála. Okrem praxe a vzdelania vášho zamestnanca za barom by mal byť sympatický, priateľský a všeobecne schopný konverzovať so zákazníkom.
- Použite systém POS dotykové lcd obrazovky s kvalitným softvérom. Niekoľko súčasných barových podnikov sa úspešne spustitilo a zaviedli si elektronický POS systém, s dotykovou lcd obrazovkou a kvalitným reštauračným softvérom. Pri maximálnom zaneprázdnení zamestnancov zvlášť v noci s množstvom ľudí, potrebujete systém, ktorý pomáha organizovať objednávky účty za transakcie. POS systém je ideálny pre sledovanie transakcií, ako aj analýzou predaja.
- Vytvorte si vlastné nápoje. Vytvorením vlastných nápojov ktoré sú vlastne vašim menom a podpisom je veľmi dôležité. Dôležité je rozvíjať jedinečnú atmosféru a identitu pre váš bar. Uvedenie svojho vlastného menu na ponuke nápojov dáva zákazníkom zvláštny dôvod k návšteve vášho baru.
- Usporiadajte správne pracovný priestor pre barmanov.Ak pracovný priestor vašich barmanov je veľmi dobre organizovaný, barmani nebudú narážať do seba a strácať čas počas plnenia objednávok. Usporiadajte si barovú plochu tak, aby hlavné nápoje boli umiestnené na jednom alebo veľmi blízkom mieste.
- Ponúkajte zľavnené nápojové špeciality. Marketing môže byť rovnako jednoducho vyslovené slovo, alebo môže mať silnú váhu a to hlavne pri zľavových kampaniach s cieľom osloviť viac ľudí v tejto oblasti. Dokonca aj dobre postavená šťastná hodinka v ponuke môže poskytnúť dobrý marketing pre váš bar.
- Spustite čistú prevádzku a stále je tak udržujte. Mnoho barov tvrdia, že chcú dosiahnuť atmosféru a atmosféru hlavne v okolí baru, ale aj v jeho vnútri a aj pri jeho sedení. Atmosféra je vytvorená no ak je špinavý nie je to isté. Zákazníci si totiž všímajú veci v bare v jeho okolí a celkovo celé prostredie, v prvom rade ako sú špinavé toalety a ako je čistý či lepkavý bar. Nech je čistota prioritou vašich zamestnancov, aby sa vaši zákazníci cítili pohodlne.
- Strážte aby boli nápoje všetky nalievané presne. Jedným z najrýchlejších spôsobov, ako stratiť zásoby v bare je nepresné liatie. Keď barmani nalievajú v nesprávnej výške má to vplyv nielen na zásoby ktoré máte po ruke, ale je to riziko aj pre zákazníka a štátnu obchodnú inšpekciu…
- Majte bar zariadenie baru v prevádzkyschopnom stave. Ak je vaše barové zariadenie nefunkčné a nesprávne zariadené je pravdepodobné, že celá prevádzka je čoskoro v kríze. Uistite sa, že budete udržiavať a aktualizovať svoje vybavenie, najhlavnejšie sú poháre, umývačky pohárov, chladené stoly, prístroj na výrobu ľadu, aby sa vaše podnikanie bežalo hladko.
- Pravidelná zmena menu nápojov. To platí všeobecne o väčšine reštaurácií, no je to dôležité najmä pre bary. Skúste meniť čapované pivo, ktoré vám poskytne dodávateľ na každých pár mesiacov, a samozrejme výber z vždy nových vín z rôznych vinárstiev a ponúknite svojim hosťom niečo nové. Môžete dokonca ponúkať nové koktaily podľa ročných období a to ponúka vašim zamestnancom možnosť byť kreatívny a miešať niečo nové. Zmena menu, alebo aspoň jej časti, udržiava u zákazníkov záujem a dáva vám možnosť zbaviť sa vecí, ktoré nie sú menej predajné načo samozrejme prídete až počas behu prevádzky.
Barmani sa rýchlo a obratne pohybujú. Ich nástroje musia byť v ich dosahu, čo je často malý polomer priestoru. Alkoholické nápoje, fľaše musia byť usporiadané v pravidelnom poradí, poháre musia byť ľahko odobrateľné a ozdoby do nápojov musia byť pripravené a ľahko pripraviteľné a umiestnené na dosah ruky barmana. Keď veci sú mimo prevádzky, kontrola za barom sa ľahko stratí, nakoniec takto obetujeme spokojnosť hostí.
Leave A Comment